Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
9000300529   El Moodle per començar T1
2023-2024   Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   13/10/2023 - 4/2/2024 (45 hores) de h a h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Asíncron
Organització   Àrea de Cultura Digital
  
  
  
Tipus activitat   MXCO El Moodle per començar T1
  
Inscripció   08/09/2023 - 24/09/2023
  
Descripció i   Metodologia:   Curs telemàtic: autoformació basada en la reflexió i la col·laboració entre els participants. Per poder accedir al curs a Odissea és necessari tenir l'usuari GICAR.

Adreçat al professorat de qualsevol nivell educatiu que vulgui iniciar-se en l’ús de l’entorn virtual Moodle per crear cursos com a proposta de seguiment o com a complement de l’activitat docent a l’aula.
  
Objectius   - Conèixer els diferents tipus de recursos que ofereix el Moodle per presentar els continguts d’un curs.
- Aprofundir en la utilització de les distintes activitats i els seus paràmetres.
- Conèixer les possibilitats del Moodle per a l’avaluació i incorporar els elements que la faciliten (guia de qualificació i rúbrica).
- Adquirir estratègies per desenvolupar la competència digital i comunicativa de l’alumnat a través de l’entorn virtual.
  
Continguts   Mòdul 1: Els recursos del Moodle i la seva configuració.
Mòdul 2: Les activitats: tots els tipus. Paràmetres.
Mòdul 3: L’avaluació. Guies de qualificació i rúbriques.
Mòdul 4: Eines de comunicació i dinamització dels cursos.




Competència digital docent


Aquest curs abasta principalment competències de:

l' Àrea 3: Ensenyament i aprenentatge

l' Àrea 4: Avaluació i retroacció.

En conseqüència, la realització de les activitats ajuda a cobrir les àrees i els nivells de progressió següents de la Competència digital docent:

- Àrea 3 del nivell A1

- Àrea 4 del nivell A1
  
Observacions  
  
Formador/a   Gerard Baiget Dolcet
  
Avaluació   El Pla d'avaluació contempla:
- Mòdul 1: Creació de la infraestructura d’un curs per aplicar a l’aula i incorporació de diferents recursos.
- Mòdul 2: Elaboració de diferents tipus d’activitats coherents amb els objectius de les propostes de cursos.
- Mòdul 3: Aplicació de les ajudes per a l’avaluació. Confecció d’una guia de qualificació i una rúbrica.
- Mòdul 4: Treball amb els fòrums i la missatgeria interna.

Totes les activitats es fan a l'espai de pràctiques i s'emmarquen en un projecte que s'elabora al llarg del curs i que consisteix en la creació d'un curs a l'entorn Moodle que es pugui portar a la pràctica amb alumnes (avaluació de la transferència a l'aula).

Participació en la coavaluació de les activitats dels mòduls
  
Requisits de  certificació   Avaluació positiva de les tasques encomanades a cada mòdul (100% de les activitats).
Avaluació positiva del projecte per implementar a l'aula.
Participació activa als fòrums.
Complimentar el qüestionari de satisfacció.

  
Persones  destinatàries   Adreçat al professorat de qualsevol nivell educatiu que té un domini bàsic de les eines informàtiques i vol conèixer el funcionament del Moodle per mantenir un entorn virtual al centre.
  
E-mail   formaciocd@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent