9000300529 |
El Moodle per començar T1 |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
13/10/2023 - 4/2/2024 (45 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Àrea de Cultura Digital
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
MXCO El Moodle per començar T1
|
| |
Inscripció |
08/09/2023 - 24/09/2023 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs telemàtic: autoformació basada en la reflexió i la col·laboració entre els participants. Per poder accedir al curs a Odissea és necessari tenir l'usuari GICAR.
Adreçat al professorat de qualsevol nivell educatiu que vulgui iniciar-se en l’ús de l’entorn virtual Moodle per crear cursos com a proposta de seguiment o com a complement de l’activitat docent a l’aula.
|
| |
Objectius |
- Conèixer els diferents tipus de recursos que ofereix el Moodle per presentar els continguts d’un curs.
- Aprofundir en la utilització de les distintes activitats i els seus paràmetres.
- Conèixer les possibilitats del Moodle per a l’avaluació i incorporar els elements que la faciliten (guia de qualificació i rúbrica).
- Adquirir estratègies per desenvolupar la competència digital i comunicativa de l’alumnat a través de l’entorn virtual.
|
| |
Continguts |
Mòdul 1: Els recursos del Moodle i la seva configuració.
Mòdul 2: Les activitats: tots els tipus. Paràmetres.
Mòdul 3: L’avaluació. Guies de qualificació i rúbriques.
Mòdul 4: Eines de comunicació i dinamització dels cursos.
Competència digital docent
Aquest curs abasta principalment competències de:
l' Àrea 3: Ensenyament i aprenentatge
l' Àrea 4: Avaluació i retroacció.
En conseqüència, la realització de les activitats ajuda a cobrir les àrees i els nivells de progressió següents de la Competència digital docent:
- Àrea 3 del nivell A1
- Àrea 4 del nivell A1
|
| |
Observacions |
|
| |
Formador/a |
Gerard Baiget Dolcet
|
| |
Avaluació |
El Pla d'avaluació contempla:
- Mòdul 1: Creació de la infraestructura d’un curs per aplicar a l’aula i incorporació de diferents recursos.
- Mòdul 2: Elaboració de diferents tipus d’activitats coherents amb els objectius de les propostes de cursos.
- Mòdul 3: Aplicació de les ajudes per a l’avaluació. Confecció d’una guia de qualificació i una rúbrica.
- Mòdul 4: Treball amb els fòrums i la missatgeria interna.
Totes les activitats es fan a l'espai de pràctiques i s'emmarquen en un projecte que s'elabora al llarg del curs i que consisteix en la creació d'un curs a l'entorn Moodle que es pugui portar a la pràctica amb alumnes (avaluació de la transferència a l'aula).
Participació en la coavaluació de les activitats dels mòduls
|
| |
Requisits de certificació |
Avaluació positiva de les tasques encomanades a cada mòdul (100% de les activitats).
Avaluació positiva del projecte per implementar a l'aula.
Participació activa als fòrums.
Complimentar el qüestionari de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
Adreçat al professorat de qualsevol nivell educatiu que té un domini bàsic de les eines informàtiques i vol conèixer el funcionament del Moodle per mantenir un entorn virtual al centre.
|
| |
E-mail |
formaciocd@xtec.cat
|
| |
|
|